-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)
-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:39065 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:53

آيا حكم سنگسار واقعا ازاحكام اسلام است درحاليكه پيامبر وحضرت علي (با آن مخالف بوده اند ؟

حكم رجم وسنگسار واقعا ازاحكام نوراني اسلام است براي مجازات زن يامردي كه دچار انحراف شديد جنسي گرديده اند وآن زناي محصنه است يعني برغم داشتن همسر ودراختيار داشتن زمينه قانوني وحلال براي پاسخ به نيازهاي جنسي حرمت حريم ديگري راشكسته وكانون زندگي ديگري را ازهم پاشيده وگسترش فساد رادرجامعه سبب گردد ودرحكم فوق بين فقها وكارشناسان ديني اختلاف نيست كه دراين رابطه مي توانيد به تحريرالوسيله حضرت امام (ج 2 احكام زناي محصنه مراجعه فرمائيد وازپيامبر (ص) وامام علي (ع) هم نه تنها مخالفتي نسبت به حكم مذكور ثبت نگرديده بلكه روايات متعدد وآيات صريح قرآن اثباتگر حكم مذكور مي باشد اگرچه رأفتاسلامي آن بزرگواران باعث مي گرديده كه زمينه اقرار وتثبيت حكم زنا فراهم نگردد .

استاد شهيد مطهري دراين باره فرموده اند :آيه قران درباره زاني وزانيه است ، درباره مردوزني كه زنا مي كنند .اگر مرد زن داري زناكند، مجازات او دراسلام سنگسار كردن است واگر زن شوهرداري زناكند، مجازات او نيز سنگسار كردن است .قرآن ميگويد: اينها را مجازات كنيد : وليشهد عذابهما طائفة من المؤمنين حتما گروهي ازمؤمنين حاضر باشند ودرمراسم اعدام آنها شركت كنند اينجا جائي است كه نفوس ضعيف كه مصالح عاليه اجتماع رادرنظرنمي گيرند، چه بساوقتي ببينند دو انسان دارند اعدام مي شوند ، عواطفشان تحريك شود وبگويند چه خوب است به اينها رحم كنيدواين كار را نكنيد. قرآن مي گويد : ولاتأخذ كم بهما رأفة في دين الله اينجا موقع مجازات الهي است وقانون الهي براساس مصالح عالي وكلي بشريت تنظيم شده است وجاي رأفت ودل رحمي نيست اين رأفت،قساوت نسبت به اجتماع است.(1)



1 )انسان كامل ،شهيد مطهري ، ص280 و281.

استاد شهيد درجاي ديگر مي فرمايند :

زني آمد خدمت اميرالمؤمنين علي( وگفت: يا امير المؤمنين ! من زناي محصنه كرده ام . من شوهردار هستم، درنبودن شوهرم زناكرده ام و از راه زنا هم حامله شده ام طهرني مراپاكيزه كن ، من آلوده ام . امام فرمود يك بار اقراركافي نيست ، بايد چهاربار اقرار بكني . (واصلا بناي اسلام براين نيست كه قاضي حتي برود وتجسس بكند يا به لطايف الحيل اقرار بكشد . بلكه فرمود:(1) خيلي خوب يك زن شوهردار اگرزنا بكند بايد رجم يعني سنگسار شود.

ما اگر توراسنگسار كنيم ، آنوقت تكليف آن بچه اي كه دررحم داري چه مي شود؟ بچه را كه ما نمي توانيم سنگسار بكنيم حالا برو هروقت وضع حمل كردي ما به خاطر اين بچه نمي توانيم توراسنگسار بكنيم .

آن زن رفت . بعد از چندماه يك وقت ديدند آمد درحالي كه بچه اي دربغل دارد گفت يااميرالمؤمنين ! طهرني مراپاكيزه كن ، گفتي عذر من اين بچهاست ، بچه بدنيا آمد (اين اقرار دوم ) فرمود : حالا اگرماتورا سنگسار بكنيماين بچه چه تقصيري دارد ؟ اومادر مي خواهد ، شير مادر مي خواهد ، پرستاري مادر مي خواهد حالا برو اين بچه بتو احتياج دارد برگشت درحالي كه ناراحت بود بعد ازيكي دوسال آمد ، بچه هم همراهش بود. يااميرا لمؤمنين !طهّرني ، بچه ديگر شيرمرا نمي خورد، احتياج به شير خوردن ندارد ، بزرگ شده است ، مرا پاكيزه كن . فرمود نه ، اين بچه هنوز به مادر احتياج دارد، برو . اين دفعه كه دست بچه اش راگرفت ورفت اشك مي ريخت و ميگفت: خدايا اين سومين بار است كه من آمدم پيش امام تو، پيش خليفه مسلمين تامرا پاكيزه كندوهرنوبتي مرا به بهانه اي رد مي كند .خدايا من اين آلودگي رانمي خواهم من آمده ام كه مراسنگسار بكند وبدينوسيله پاك شوم . اتفاقا عَمْرِوبن حُرَيث كه آدم منافقي هم هست ، چشمش افتاد به اين زن درحالي كه مي گويد ومي رود. گفت: چه شده، چه خبر است ؟ گفت يك چنين قضيه اي دارم گفت بيا من حلش مي كنم ؛ بچه را بده بمن ، من متكفل او مي شوم غافل ازاينكه علي (ع) نمي خواهد اقرار چهارم رااز اوبگيرد يك وقت ديدند اين زن با بچه وعَمْروبن حُرَيث برگشت ؛ ياامير المؤمنين طهّرني من زنا كرده ام ، تكليف بچه ام هم روشن شد ، اين مرد قبول كرده كه اورابزرگ كند ، مرا پاكيز ه كن اميرالمؤمنين ناراحت شد كه چرا قضيه به اينجا كشيد.(2 )





1) وقتي كه شخص اقرار ميكند به يك بهانهاي ردش ميكند.

2) گفتارهاي معنوي ، شهيد مطهري ،ص 83 و84 .



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.